ورود |عضويت پنج شنبه 30 فروردین ماه 1403
 
شرح خبر
1394/06/24

روابط عمومی، اهرمی مؤثر در انعکاس میزان و چگونگی فعالیتها و خدمات انجام شده در سازمانها به مردم است.


اولین دوره آموزشی " ارتباطات رسانه ای در روابط عمومی " در سال جاری، با حضور مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، مدیر سازمان تعاون روستایی استان و کارشناسان روابط عمومی استان های سراسر کشور در محل مرکز آموزش شهید حنایی نژاد برگزار گردید.
مهندس میرزایی مدیر سازمان تعاون روستایی استان، در بیان اهمیت جایگاه روابط عمومی در سازمان گفت: روابط عمومی آیینه تمام نما و نمود فعالیت های انجام شده درون یک سازمان و اهرمی مؤثر در انعکاس میزان و نحوه فعالیت ها و خدمات انجام شده در سازمان ها و ارگان های دولتی و غیر دولتی به مردم است. وظیفه روابط عمومی ساخت یک روابط تفاهم‌آمیز با عموم مردم است. هر سازمان مرتبط با افکار عمومی، نیازمند انعکاس تصویر شفافی از خود در جامعه است. روابط عمومی در بیان سیاستهای یک سازمان و تغییر نگرش و خط دهی، جایگاهی ویژه داشته و برای رسیدن به این هدف، نیازمند نگاهی دقیق، بیانی صریح و مهارت های کافی در نوشتار و گفتار است. توان تحلیل، تجزیه و انتقاد، از خصوصیات بارز یک روابط عمومی است. در یک کلام روابط عمومی چشم بینا و زبان گویای یک سازمان است. مهندس میرزایی با اشاره به اهمیت و قدمت بیش از نیم قرن سازمان تعاون روستایی؛ در بیان عملکرد این استان تصریح نمود : تاکنون 109 هزار و 161 تن گندم، 33 هزار تن جو، 5037 تن سیب زمینی بهاره، 90 هزار تن شیر و استحصال 7042 تن شیر خشک و 7591 تن خامه، در قالب های حمایتی ،تضمینی و یا توافقی از کشاورزان خریداری و وجه آن نیز به کشاورزان و دامداران عزیز پرداخت شده است. دکتر قربانعلی تنگ شیر عضو هیئت مدیره انجمن متخصان روابط عمومی ایران و استاد این دوره؛ در خصوص اهمیت تعامل با رسانه ها بیان کرد: ارتباط با رسانه های یکی از مهمترین و حساس ترین وظایف و ماموریت های درون سازمانی واحدهای روابط عمومی را تشکیل می دهد و از این طریق زمینه انتشار و انعکاس برنامه ها، سیاست ها واقدامات سازمان¬ها در راستای افزایش آگاهی عمومی و روشنگری افکار عمومی فراهم می گردد؛ که البته بایستی این تعامل دوطرفه باشد. ایشان در ادامه تأکید نمود: هنر ساماندهی و تنظیم ارتباطی بهینه، موثر و اثر بخش بین سازمان با رسانه های جمعی و بهره گیری مناسب از ظرفیت های رسانه¬ای درجهت اطلاع رسانی اهداف، سیاست¬ها و برنامه های سازمان بستگی به نحوه مدیریت رسانه ای اعمال شده توسط روابط عمومی سازمان دارد. بعبارتی بهتر با امکانات، خط مشی وکارکردهای رسانه ای، توانمندی ها، اطلاع رسانی ومحدودیت ها آشنایی کامل داشته باشد. در واقع مدیریت بهره وری از رسانه ها بخشی از مدیریت در روابط عمومی راتشکیل میدهد که اساس آن بهره گیری از ظرفیت رسانه ای در راستای انتقال و انعکاس پیام سازمان به مخاطبان از طریق رسانه ها و دریافت نظرات و پیشنهادهای مطرح شده در رسانه هاست که در نهایت به یک ارتباط دو سویه منجر می گردد. روابط عمومی سازمان تعاون روستایی استان اصفهان
استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 108
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 108

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 1604168
Visitors بازديد هاي امروز: 588
Visitors بازديد هاي ديروز: 775
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا