ورود |عضويت چهارشنبه 29 فروردین ماه 1403
 
شرح خبر
1394/08/14

اگر باغدار و زارع از ارزش زنبور عسل در گرده افشانی و افزایش قابل توجه عملکرد محصولش مطلع بود امروزه زنبوردار ما برای تأمین غذای زنبورهایش سرگردان نبود.


مدیر سازمان در جلسه مجمع عمومی عادی اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی زنبورداران استان اصفهان ضمن تسلیت این ایام و خیر مقدم به حضار گفت: اتحادیه های کشاورزی از حیث سیاستگزاری، حمایت، کنترل و نظارت بر شرکت ها به نوعی هم سو و هم راستا با سازمان تعاون روستایی هستند؛ لذا وظیفه هدایت، بسترسازی، تجمیع و توانمندسازی تشکلها، ارائه الگوی کشت بر اساس توان منطقه، قیمت گذاری، تنظیم بازار محصولات کشاورزی و تسهیل مسیر از کاشت تا صادرات بایستی در دستان اتحادیه ها که بازوان پرتوان دولت هستند، قرار داشته باشد.
حال آنکه در کشورهای توسعه یافته این مسیر سالهاست که برای کشاورزان مهیاست و تولیدکننده به دور از هر دغدغه با استفاده از ابزار نوین نسبت به کشت تمام مکانیزه اقدام و ضمن صرفه جویی در آب و خاک این دو گوهر ارزشمند، محصولی سالم و ارگانیک را با بسته بندی گیرا به دست مصرف کننده می رساند. در حالیکه تشکل های ما با روش های سنتی و به دور از هر خلاقیت و حرکت مثبت، هنوز در انتظار کمک های دولتی هستند. مهندس میرزایی با اشاره به جایگاه زنبور عسل و ارزش آن از دیدگاه خداوند تصریح کرد: نقش زنبور عسل به جز تولید عسل این شفای الهی، در گرده افشانی گیاهان بر هیچکس پوشیده نیست. بدون گرده افشانی هیچ گیاهی در روی کره زمین قادر به ادامه حیات خود نخواهد بود. یک باغدار یا زارع در کشورهای پیشرفته برای افزایش باردهی و عملکرد درختان و محصول خود به دنبال زنبوردار و کندوهای اوست، حال آنکه در کشور ما زنبوردار بایستی برای تأمین غذای زنبور، شهر به شهر به دنبال مأمنی امن برای این موجود ارزشمند و تولید عسل باشد. اینجاست که نقش اتحادیه ها در اطلاع رسانی و اعتمادسازی مردم و تلاش در ایجاد یک برند مشخص که سبب اطمینان مصرف کننده از کیفیت و ارزش غذایی عسل گردد، به خوبی مشخص می شود. زمانی که فرد محصولی را در بسته بندی شکیل با یک نام آشنا و حصول از مرغوبیت آن مشاهده کند، با رغبت به خرید آن اقدام خواهد نمود. مایه بسی تأسف است که در میدان نبودن اتحادیه ها و ضعف درحمایت و نظارت مسئولین ذیربط، سبب قوت گرفتن متقلبان و سودجویانی گردیده که هر محصول فاقد ارزشی را با نام عسل و به آسانی در بازار عرضه نمایند. ایشان ضمن تقدیر از تلاش های انجام شده همچون صدور 3000 پروانه زنبورداری جهت اعضاء و سرمایه گذاری اتحادیه در صندوق توسعه و حمایت از بخش کشاورزی، تأکید نمود از مشکلات زنبورداران مطلع است. اما تا زمانیکه برای تغییر این روند گامی مؤثر از سوی اتحادیه برداشته نشود، امیدی به دگرگونی و تغییر این وضعیت نخواهد بود.با تغییر نگرش، تدوین یک برنامه اصولی، بهره گیری از علوم و تکنولوژی روز، تشکیل اتاق فکر و بهره از اندیشه های خلاق می توان در تغییر روند موجود اقدامی اساسی نمود. روابط عمومی سازمان تعاون روستایی استان اصفهان
استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 49
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 49

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 1602874
Visitors بازديد هاي امروز: 69
Visitors بازديد هاي ديروز: 471
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا