ورود |عضويت پنج شنبه 06 اردیبهشت ماه 1403
 
شرح خبر
1395/07/24

اصلاح نظام بازار محصولات كشاورزي، اهميتي بنيادين در فرآيند توسعه‌ بخش كشاورزي دارد و کم توجهی به آن، سبب تضعیف توليد كننده از نظر اقتصادی و تقويت ساختار واسطه‌گري در عمل خواهد بود.


مهندس میرزایی در کارگاه آموزشی بازاریابی و بازاررسانی محصولات کشاورزی که با حضور 65 نفر از مدیران عامل اتحادیه ها و شرکت های تعاونی روستایی و کشاورزی استان در محل مرکز آموزش شهید حنائی نژاد سازمان برگزار گردید، اظهار نمود: امروزه بازاريابي و بازار رسانی از ضرورت‌هاي نظام توليد روستايي و كشاورزي بوده و اهميت آن تا حدي است كه در كشورهاي پيشرفته و حتي در حال توسعه، مقوله‌اي به مراتب مهمتر از توليد است.
مدیر سازمان در ادامه بیان داشت: پراکندگی مراکز تولید، فساد پذیری اکثر محصولات و ضایعات موجود، هزينه بالاي توليد، فصلي بودن توليدات كشاورزي، نامناسب بودن سيستم اطلاع رساني بازار، بی ثباتی قيمت، حضور دلالان و بسیاری مسائل دیگر که در مسیر تولید، توزیع و مصرف محصولات کشاورزی وجود دارد، همگی از عواملی هستند که حجم عملیات بازاررسانی و هزینه های مربوط به آن را افزایش می دهند. لذا اصلاح نظام بازار محصولات كشاورزي، اهميتي بنيادين در فرآيند توسعه‌ بخش كشاورزي دارد و کم توجهی به آن، سبب تضعیف توليد كننده از نظر اقتصادی و تقويت ساختار واسطه‌گري در عمل خواهد بود. مهندس میرزایی در پایان تصریح نمود: شركت‌هاي تعاوني كشاورزي می توانند با یک تغییر نگرش هدفمند، با ارتقاء كميت و كيفيت توليد در تمامی مراحل، سبب افزایش بهره‌وري در بخش كشاورزي گردیده و در نهایت با شناسایی دقیق بازارهای هدف، زمينه عرضه محصولات تولیدی را بصورت مستقیم و بدون حضور واسطه ها فراهم نمایند. در این صورت است که با گسترش و تکامل یک نظام صحیح بازاررسانی، منافع تولید کننده و مصرف کننده تأمین و فاصله تولید تا مصرف، کوتاهتر خواهد شد. روابط عمومی سازمان تعاون روستایی استان اصفهان
استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 63
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 63

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 1611518
Visitors بازديد هاي امروز: 668
Visitors بازديد هاي ديروز: 954
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا