|
|
|
شرح خبر |
|
1395/07/24
اصلاح نظام بازار محصولات كشاورزي، اهميتي بنيادين در فرآيند توسعه بخش كشاورزي دارد و کم توجهی به آن، سبب تضعیف توليد كننده از نظر اقتصادی و تقويت ساختار واسطهگري در عمل خواهد بود.
مهندس میرزایی در کارگاه آموزشی بازاریابی و بازاررسانی محصولات کشاورزی که با حضور 65 نفر از مدیران عامل اتحادیه ها و شرکت های تعاونی روستایی و کشاورزی استان در محل مرکز آموزش شهید حنائی نژاد سازمان برگزار گردید، اظهار نمود: امروزه بازاريابي و بازار رسانی از ضرورتهاي نظام توليد روستايي و كشاورزي بوده و اهميت آن تا حدي است كه در كشورهاي پيشرفته و حتي در حال توسعه، مقولهاي به مراتب مهمتر از توليد است. |
|
مدیر سازمان در ادامه بیان داشت: پراکندگی مراکز تولید، فساد پذیری اکثر محصولات و ضایعات موجود، هزينه بالاي توليد، فصلي بودن توليدات كشاورزي، نامناسب بودن سيستم اطلاع رساني بازار، بی ثباتی قيمت، حضور دلالان و بسیاری مسائل دیگر که در مسیر تولید، توزیع و مصرف محصولات کشاورزی وجود دارد، همگی از عواملی هستند که حجم عملیات بازاررسانی و هزینه های مربوط به آن را افزایش می دهند. لذا اصلاح نظام بازار محصولات كشاورزي، اهميتي بنيادين در فرآيند توسعه بخش كشاورزي دارد و کم توجهی به آن، سبب تضعیف توليد كننده از نظر اقتصادی و تقويت ساختار واسطهگري در عمل خواهد بود.
مهندس میرزایی در پایان تصریح نمود: شركتهاي تعاوني كشاورزي می توانند با یک تغییر نگرش هدفمند، با ارتقاء كميت و كيفيت توليد در تمامی مراحل، سبب افزایش بهرهوري در بخش كشاورزي گردیده و در نهایت با شناسایی دقیق بازارهای هدف، زمينه عرضه محصولات تولیدی را بصورت مستقیم و بدون حضور واسطه ها فراهم نمایند. در این صورت است که با گسترش و تکامل یک نظام صحیح بازاررسانی، منافع تولید کننده و مصرف کننده تأمین و فاصله تولید تا مصرف، کوتاهتر خواهد شد.
روابط عمومی سازمان تعاون روستایی استان اصفهان
|
استفاده از اين
خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
|
نظرات شما
|
|
افزودن نظر شما
|
|
ارسال نظر |
بازگشت |
|
|
|
|
|
|
|
|
بازديد كنندگان فعال : بازديد ها:
63
اعضاء:
0 مجموع:
63
بازديد ها :
بازديد هاي
كل:
1611518
بازديد هاي امروز:
668
بازديد هاي ديروز:
954
|
|
|
|
|