ورود |عضويت پنج شنبه 06 اردیبهشت ماه 1403
 
شرح خبر
1396/01/05

تهیه و توزیع 5570 تن پرتقال و 1500 تن سیب درختی با نرخ دولتی که از روزهای پایانی سال 95 جهت رفاه حال شهروندان آغاز گردید، همچنان در سال جدید ادامه دارد.


مهندس میرزایی مدیر سازمان تعاون روستایی و دبیر کمیته راهبری میوه استان، در خصوص تنظیم بازار میوه در ایام پایانی سال 95 و نوروز 96 تصریح نمود: سازمان مرکزي تعاون روستایی ایران به پشتوانه توان و قدمت بیش از نیم قرن ارائه خدمت تا دورترین نقاط کشور پهناور ایران، با قبول مسئولیت در خصوص تنظیم بازار محصولات کشاورزي (خرید محصولات از کشاورزان، ذخیره و انبارداري و سردخانه داري، حمل و نقل و عرضه محصولات به مصرف کنندگان نهایی ) از طریق شبکه اي گسترده به نام تعاونی ها و تشکل هاي بخش کشاورزي، با مدیریتی متمرکز در این بستر قدم نهاد، تا از این طریق رضایت هر دو طیف تولید کننده و مصرف کننده حاصل شود.
ایشان هدف از اجرای این طرح را تنظیم بازار میوه ایام نوروز با کوتاه کردن دست سود جویان از بازار میوه شب عید؛ و تهیه و توزیع میوه (پرتقال و سیب) از طریق شبکه تعاونی ها و تشکل ها و اتحادیه هاي روستایی و کشاورزي، شرکت های تعاونی مصرف کارکنان دولت ، بازارچه های کوثر ، اصناف و اشخاص حقیقی عنوان نمود. مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان با اشاره به اینکه از طریق کارگروه تنظیم بازار در ابتدا مکان هاي مورد نیاز به منظور عرضه میوه، در سطح استان و شهرستان ها، پیش بینی و سپس بر اساس برنامه ابلاغی، میزان مورد نیاز محصول تأمین و پس از سورت در بسته بندی های مناسب، درون انبارهای سرد ذخیره گردید. در همین راستا نیز تاکنون5570 تن پرتقال و 1500 تن سیب درختی سمیرم در قالب طرح توزیع میوه با نرخ دولتی(39000 ریال پرتقال و 35000 ریال سیب درختی) تهیه و از تاریخ 23 اسفند ماه با صدور حواله به فروشندگان دارای مجوز در 220 مرکز در تمامی شهرستان های استان و با 15 درصد پایین تر از قیمت خرده فروشی بازار توزیع گردیده و همچنان نیز ادامه دارد. ایشان متذکر گردید که از 5570 تن پرتقال توزیع شده 550 تن از منابع داخلی و مابقی از طریق واردات تأمین و به دست مصرف کنندگان رسید. مهندس میرزایی در پایان گفت: قیمت محصول، زمان عرضه و توزیع میوه در ایام پایانی سال با توجه به روند بازار و بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار متشکل از نمایندگان جهاد کشاورزی، استانداری، صنعت و معدن و تجارت، مدیریت و برنامه ریزی، خدمات شهری شهرداری، راهداری و پایانه ها و پلیس راهور صورت پذیرفته است که زحمات و حمایت های این عزیزان در اجرای این طرح، قابل تقدیر است. روابط عمومی سازمان تعاون روستایی استان اصفهان
استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 92
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 92

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 1610912
Visitors بازديد هاي امروز: 62
Visitors بازديد هاي ديروز: 954
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا