ورود |عضويت پنج شنبه 09 فروردین ماه 1403
 
شرح خبر
1397/06/10

جشن روز مزرعه با حضور مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان و جمعی از مسئولان در یکی از مزارع کشت پیاز سالم در شهرستان فریدن برگزار شد.


با حضور مدیر سازمان تعاون روستایی استان، مشاور ریاست سازمان جهاد کشاورزی، مدیر ترویج و مسئولان و کارشناسان حفظ نباتات و محیط زیست و کارشناسان ادارات شهرستان فریدن، کشاورزان و خبرنگاران جشنی در محل مزرعه یکی از کشاورزان این شهرستان به مناسبت برداشت پیاز سالم در این مکان برپا شد.
مهندس میرزایی مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان در این جشن اظهار داشتند: عدم رعایت استانداردهای مدون و مشخص جهانی و اسراف در مصرف بی رویه کود و سم در جامعه کشاورزی و روستایی ما در دهه های گذشته، سبب گردیده تا علاوه بر تخریب محیط زیست شاهد افزایش نگران کننده انواع بیماریهای غیر قابل درمان و پرداخت هزینه های گزاف در بخش دارو و درمان کشور باشیم. ایشان با بیان این مطلب اذعان داشتند: اکنون رویکرد جهانی، احترام به حقوق مصرف کننده و حفظ محیط زیست از طریق مدیریت تلفیقی مبارزه با آفات است که در آن، مکان و زمان مناسب کاشت یک گیاه، آزمون خاک و تعیین نیازهای ضروری گیاه و برآورد میزان مناسب کود، استفاده از روش های بیولوژیک یا حشرات شکارچی به جای سموم و بسیاری روش های دیگر به جای استفاده صرف از سموم بکار برده می شود. مهندس میرزایی در ادامه بیان داشتند: در همین راستا نیز کارگروهی متشکل از نمایندگان معاونت بهبود تولیدات گیاهی، کمیته کدکس و کارگروه سلامت وامنیت غذایی، دفتر محیط زیست سازمان جهاد کشاورزی، سازمان تعاون روستایی و مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی استان، در خصوص چگونگی اجرای طرح کاشت محصول پیاز با روش GAP (GOOD AGRICULTURAL PRACTICES یا عملیات خوب کشاورزی) بر اساس منابع و امکانات موجود و مورد نیاز، بحث و برنامه ریزی نمودند و کاشت این محصول در 5 شهرستان و با نظارت کارشناسان و متخصصان انجام شد. در این روش بسیاری از آلاینده های فیزیکی، شیمیایی و میکروبیولوژیکی محصول از جمله میزان نیترات، سرب، کادمیوم و ... کمتر از حد مجاز گزارش گردید. در حال حاضر نیز پیاز برداشت شده با برچسب مخصوص که تایید کننده سلامت محصول می باشد در فروشگاه های بزرگ کوثر، رفاه، سیتی سنتر، تعاونی کارمندان و ... به شهروندان گرامی عرضه خواهد شد. مدیر سازمان تعاون روستایی استان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از تلاش بی وقفه تیم کارشناسی و همراهی خوب کشاورزان در این مدت، اذعان نمودند در تلاشیم که سایر محصولات نیز با این روش تولید و به دست مصرف کنندگان برسانیم. روابط عمومی سازمان تعاون روستایی استان اصفهان
استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 218
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 218

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 1585231
Visitors بازديد هاي امروز: 349
Visitors بازديد هاي ديروز: 357
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا