رسول اكرم (ص) مي فرمايند:
خدايا هر كس عهده دار كار امت من شد و با آنها مدارا كرد با او مدارا كن.
شرح وظايف مديريت امور اداري
- انجام امور مربوط به صدور احكام (افزايش سنواتي، مزايا، انتقال، انفصال، تعلبيق، مأموريت، مرخصي، بازنشستگي، از كارافتادگي و غيره).
- نگهداري سوابق استخدامي و تهيه آمار كاركنان سازمان.
- اجراي دستورالعملهاي انضباطي و آئين نامه هاي استخدامي.
- انجام امور حضور و غياب كاركنان.
- بررسي نياز سازمان در مورد نيروي انساني و تهيه گزارش لازم و انجام اقدامات لازم در جهت تأمين نيرو.
- اجرای بخشنامه ومصوبات جديد استخدامی.
- انجام ساير امور پرسنلي.
- پایش و بررسي مستمر سازمان و وظايف واحدها به منظور تفكيك و تقسيم صحيح وظايف بين واحدها و ارائه پيشنهادات اصلاحي لازم تا حصول نتيجه نهائي.
- سنجش سطح انگيزش و رضايتمندي كاركنان و انعكاس نتايج حاصله به مسئولين ذيربط.
- نظارت و پيگيري اجراي مصوبات و بخشنامه هايي كه در راستاي ايجاد تحول سازماني به تصويب مراجع ذيربط رسيده و ابلاغ گرديده است.
- همكاري با مركز نوسازي و تحول اداري وزارت متبوع در جهت اجراي برنامه هاي مربوط به تحقق دولت الكترونيك.
- پيگيري و ابلاغ وظايف پستهاي مصوب سازمان به افراد بر اساس ساختار سازماني و تشكيلات.
- ارائه آموزشهاي لازم براي ارزشيابي سالانه كاركنان و نظارت بر حسن اجراي برنامه هاي ارزشيابي ادارات و مديريتهاي ستادي و استاني.
- شناسايي واحدها و كاركنان نمونه و برجسته و تهيه و ارائه گزارش آن به دفتر مدير سازمان.
- بررسي نيازمنديهاي كاركنان و تهيه طرحهاي رفاهي از قبيل درماني، بهداشتي، ورزشي، اياب و ذهاب، تفريحي، انواع بيمه و غيره و انجام امور مربوط به آنها.
- انجام امور مربوط به استفاده كاركنان از وام و پوشش بيمه هاي ضروري.
- برآورد و تهيه و تأمين مايحتاج اداری و خدماتی واحدهاي سازمان با در نظر گرفتن اعتبارات مصوب و تنظيم اسناد مربوط.
- تطبيق كالاهاي خريداري شده با مشخصات موردنظر واحد درخواست كننده و نظارت بر تحويل كالا به انبار.
- برگزاري تشريفات مربوط به مزايده فروش اموال مستعمل و فرسوده طبق مقررات و آئين نامه هاي مالي و معاملاتي مربوط به نگهداري وسايل و ملزومات در انبارها با رعايت شرايط ايمني و تحويل آن به واحدهاي متقاضي برابر مجوز.
- اتخاذ تدابير امنيتي لازم براي جلوگيري از هر نوع حادثه و سانحه.
- حفظ و حراست ساختمانها و وسايل و لوازم و تأسيسات و انجام امور مربوط به تعميرات و نگهداری آنها.
- خريد وسايل نقليه موردنياز سازمان و تشخيص و درخواست خريد وسايل يدكي موردنياز و مراقبت در تعويض آنها.
- تنظيم برنامه تعميراتي و سرويس كليه خودروها.
- انجام امور مربوط به دريافت، ثبت و توزيع نامه هاي وارده و صادره و پيگيري مكاتبات.
- انجام امور تحرير،تكثير و ساير خدمات دفتري.
- تهيه دستورالعملهاي مربوط به امور مكاتباتي و شيوه هاي نوين ثبت در دفاتر.
- حفظ و نگهداري اسناد و مدارك و بايگاني كل سازمان اعم از راكد و در جريان پرسنلي با تهيه دفاتر راهنما و رعايت آخرين متد بايگاني.
- ارزشيابي اسناد و پرونده هاي راكد قابل امحاء قابل نگهداري موقت و قابل نگهداري دائم.
- جذب سربازان متقاضي امريه در سازمان با توجه به دستورالعملهاي صادره از مركز.
|